contact@fusiebelang.be

N-VA Fusiebelang

voor een fusie in uw belang!
_MG_3190 krop

N-VA Fusiebelang

voor een fusie in uw belang!

Een nieuw verhaal

Sterke nieuwe profielen

N-VA/Fusiebelang is een groep die bestaat uit de N-VA van Bilzen en van Hoeselt, uitgebreid met enkele nieuwe sterke lokale profielen. Nieuwe lokale mensen die zich ongebonden engageren om zich voor de eerste keer als kandidaat te presenteren aan de kiezer. Een gedreven groep die de fusie tussen de twee gemeenten ziet als een opportuniteit om zich te engageren voor de toekomst. Samen delen we één ambitie: in onze nieuwe fusiestad datgene versterken wat goed is, en datgene veranderen wat beter kan, in het belang van alle inwoners en alle deelgemeenten. Kortom: een fusie in úw belang. U mag kiezen!

U mag kiezen!

Een fusie voor en in uw belang!

_MG_3178 kropped

Uitgesproken positief en hedendaags verhaal

N-VA/Fusiebelang brengt een uitgesproken positief verhaal naar voor. In Bilzen en Hoeselt is het goed om te wonen, te leven, te beleven, voor zowel jong als oud. Dat is de verdienste van decennialange inzet van verschillende burgemeesters over partijgrenzen heen. Zowel in Hoeselt, als in Bilzen.

Wat goed is moet je behouden. Wij willen voortwerken op de stevige basis die er is. Maar stilstaan is achteruitgaan. Er is werk aan de winkel. De fusie is een uitgelezen kans om terug dynamiek in onze stad te brengen, Daarbij moet het beleid worden aangepast tot een open en transparant stadsbestuur dat luistert naar, en mee wordt bepaald door, de inwoners. Een bestuur dat efficiënt met geld omgaat, dat investeert in mensen en in goede publieke infrastructuur. Openheid, transparantie en ware burgerparticipatie zijn daarbij de principes die, meer dan vroeger het geval was, ons lokaal bestuur moeten typeren.

Ambitie om verantwoordelijkheid te nemen

Volksvertegenwoordiger en huidig fractievoorzitter in de gemeenteraad van Bilzen, Wouter Raskin, zal de lijst trekken als kandidaat-burgemeester. Na bijna 10 jaar ervaring in de Kamer en dankzij zijn contacten op het hoogste niveau is hij, gesteund door de huidige Hoeseltse schepenen Bert Vertessen, Johan Schoefs en alle andere mandatarissen, is de geknipte man om de nieuwe fusiegemeente te gaan leiden.

_MG_3129

Wouter Raskin

Kamerlid, Fractieleider gemeenteraad Bilzen

_MG_3165